poniedziałek, 30 lipca 2018

Niech gra muzyka

Jakiś czas temu natknąłem się na stronę Zubika Wiaczesława. Zapoznałem się z jego multimedialnymi programami, które bardzo mi się spodobały.
Ponieważ moim laptopowym systemem jest Anergos, zainteresowały mnie szczególnie programy pisane w Pythonie, z racji łatwego uruchomienia.
Na początek opiszę jak najprościej skorzystać z ZVVOnlineMusic 0.5 (Linux).

Ponieważ pełna instalacja w systemie była mi zbędna, więc pobrałem ZVVOnlineMusic v.0.5 i wypakowałem z ZVVOnlineMusic0_5.deb folder ZVVOnlineMusic wraz z zawartością podfolderów.
Wewnątrz są podfoldery bs4, modules, requests, icons i presets.

Następnie stworzyłem plik startowy o nazwie ZVVOnlineMusic.sh (nazwa dowolna):

#!/bin/bash
sh -c 'cd /home/user/Music/ZVVOnlineMusic/ && python3 ZVVOnlineMusic.py'

Plik ZVVOnlineMusic.sh umieściłem w domowym folderze /home/user/bin ponieważ jest w mojej systemowej ścieżce path.

Teraz wystarczy wywołać polecenie ZVVOnlineMusic.sh (można dodać do menu programów) i możemy słuchać muzyki.






Wymagania dotyczące odtwarzacza muzyki pod Antergos:
1. Obecność zainstalowanego VLC
2. Obecność zainstalowanych bibliotek pyqt5 (python-pyqt5) i qt5ct

Muzyka gra!

Dopisek:
Wcześniejsze wersje różnią się między innymi kanałami muzycznymi. Warto więc wypróbować samemu, co komu odpowiada.

Inne programy Zubika Wiaczesława, takie jak ZVVOnlineRadio i ZVVOnlineTV można pod Antergos uruchomić w taki sam sposób jak powyżej. Działają wyśmienicie!

Gdyby jednak ktoś zechciał sobie zbudować PKGBUILD, to zapraszam do poczytania tego opisu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz