niedziela, 7 lutego 2010

Prosta i smaczna kolacja.

Proste jedzenie to często jedzenie zdrowe:























































Ślinka cieknie od zapachu tego chlebka:






















A jak ujrzałem coś takiego to po prostu wymiękłem:




























Pomyślałem, że trochę głupio jest walczyć z tradycją i poszukałem czegoś co ułatwi strawienie tej kolacji po staropolsku:



































Pokroiłem plastry tej pyszności na smakowite pajdy polskiego chlebusia:





















 Dodałem plastry cebuli i poczułem prawdziwą rozkosz spożywając kolację z prostych siermiężnych składników.





















Mniam!


Komentarze:

Kazislav | 07 lutego 2010,00:53:46
Teraz to mnie wkurzyłeś:) Gdzie ja o tej porze piekarnię znajdę. Chyba, że na nocną zmianę się wbiję:)
kkk | 07 lutego 2010,00:57:20
Oj, Kaźmirz! Chlebuś w polskim domu to oczywista oczywistość. Tuszonka i wódeczka takoż. A jak ktoś jest smakosz to musowo musi być!
Kazislav | 07 lutego 2010,00:59:12
Mi nie trzeba takich rzeczy mówić:) Pochodzę z typowego domu gdzie zawsze je się swojskie jedzonko:)
kkk | 07 lutego 2010,01:05:49
Jak to miło spotkać się przy stole zaopatrzonym w swojskie kaszanki i salcesony pachnące.
Pęta swojskiej kiełbasy, choćby i z garnca smalcu wyjętej po wyleżeniu a nie świeżo robionej. To rozkosz i raj dla podniebienia.
Do tego coś na rozpędzenie tego cholesterolu co się ponoć gromadzi nieproszony. Coś wlanego do szklanicy a nie w te nowoczesne naparstki co są kieliszkami zwane.
Życie jest piękne i powabu pełne gdy żyjemy prosto, zgodnie ze zwyczajami naszych babć i dziadków.
Kazislav | 07 lutego 2010,01:09:52
Dobrze prawi! Polać mu!
Ja ostatnio zajadałem się bigosem na dziczyźnie robionym. Sądząc po składnikach jakie tam widziałem to chyba przepis z Tadka wzięty:)
kkk | 07 lutego 2010,01:21:38
Wisz Kaźmirz teraz ludzie są nad wyraz wygodniccy. Wolą kupić gotowe pseudo swojskie wyroby zamiast poświęcić kilkanaście minut na zrobienie przysmaku zdrowego i rzeczywiście smacznego.

Zanika sztuka peklowania, wędzenia, marynowania i tak dalej. Żremy szybko i byle co.

A na przykład karkóweczka naszpikowana i pełna ponętnych przypraw, pozostawiona na dni kilka i upieczona to POEZJA!

Taka prawdziwa poezja! Nie taka białym wierszem i niezrozumiała dla plebsu.

Kluseczki ugotowane z surowych tartych ziemniaków przysmażone na patelni ze skwareczkami i cebulką to jest jak magia dla większości współczesnych dziewcząt. A to i pachnie i smakuje! I to jak smakuje!

Ech! Zmilczę Kaźmirz bom zgłodniał!
dwutleneksiarczanu | 07 lutego 2010,04:30:59
Nie lubię cebli ani słoniny.. :(
kkk | 07 lutego 2010,09:49:28
@dwutleneksiarczanu jestem pełen współczucia dla twojej niepełnosprawności smakowej.
BN | 07 lutego 2010,18:13:48
Zaiste pyszne - tłuszcz świński, gdzie gromadzą się zanieczyszczenia metaboliczne, a do tego najwstrętniejszy z popularnych w Polsce alkoholi :D
Jak dla mnie to do tego chleba dobra ryba typu tuńczyk, wymieszana z usiekaną drobno cebulą, przyprawiona ziołami. Do tego oliwki a do popicia białe wino.
BN | 07 lutego 2010,18:26:14
No a jeszcze po prawdzie to miód pitny byłby jeszcze bardziej "z dziada pradziada" :P
kkk | 07 lutego 2010,19:13:56
@BN smęcisz! Nafaszerowany rtęcią tuńczyk ma być alternatywą dla tuszonki?

A pomysł na miód pitny to odnosi się do tuńczyka czy słoninki wojskowej?

Nijak nie umiem tego dopasować smakowo.

Do prostego i swojskiego jedzonka pasuje prosta ale czterokrotnie destylowana wódeczka. Z braku odpowiedniejszego samogonu jest dobrym dodatkiem. W żadnym razie nie widzę w tej roli miodu pitnego marudo blogowa.
Wojciech z Młyna | 07 lutego 2010,21:22:22
Swinaja tuszonka to rosyjska nazwa amerykańskiego Spamu, dostarczango w ramach lend-lease. Amerykańscy żołnierze tym gardzili, sowieccy - uwielbiali.
Mimo, że jestem ze wsi, to wolę jednak do wódki coś lżej strawnego. Chleb na zakwasie, masło, wędzona polędwica i siekana cebula, to jest coś, a nie słonina z folii.
Od wódki fabanaście razy destylowanej lepsza jest księżycówka. :P
dwutleneksiarczanu | 07 lutego 2010,21:25:34
Ponadto nie lubię też wątróbki i gotowanego boczku. Teraz musisz być już przepełniony współczuciem dla mojej niepełnosprawności smakowej.
kkk | 07 lutego 2010,21:35:46
@Wojciech z Młyna, jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma. Rosyjscy żołnierze już nie stacjonują w okolicach i nie kupi się oryginalnej tuszonki. A i księżycówki teraz raczej się nie spotka. Pozostaje "sało" pakowane próżniowo w folię i wódka co z lekka kojarzy się z...

To jak z zsiadłym mlekiem. Teraz to rarytas zupełnie nie znany w miastach. Te "cuda" z chlebkiem świętojańskim i innymi ulepszaczami smaku to jednak nie to samo.

Warto jednak sobie przypomnieć od czasu do czasu to co niewyszukane a smaczne. I mam taką nadzieję, że jednak zdrowe bo rodzimej produkcji. No, może nie aż tak zdrowe ale i tak zdrowsze i smaczniejsze od produktów taśmowych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz